سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://8pic.ir/images/qv6mz2vxssnmp16xyhyc.jpg جمعیت هلال احمر شهرستان شیراز تیم ویژه پشتیبانی عملیات احمد شاملو
خوش آمدید
رئوف پارسا

درباره :
رئوف پارسا ایمیل مدیر وبلاگ صفحه نخست عناوین مطالب گذشته
نویسندگان وبلاگ آمار وبلاگ

بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 50913

  Feed   لوگوی دوستان پرشین وبلاگ

جزئیات تصادف مرگبار جاده قم- تهران

 همه چیز در کمتر یک دقیقه رخ داد. صدای ترکیدن لاستیک اتوبوس و چند ثانیه بعد برخورد دو ارابه مرگ با هم. این پایان کار نبود و دو اتوبوس اسکانیا شعله ور شده و مسافران گرفتار در میان آتش. 43 نفر جان خود را از دست دادند و  هنوز هویت هیچ یک از قربانیان شناسایی نشده است. هنوز کسی جرات نکرده به امیرحسین شش ساله بگوید که مادر برای نجات جان او در میان شعله های آتش برای همیشه خاموش شد. کسی نتوانسته به زن جوان بگوید که دیگر دختری ندارد و شامگاه دوشنبه 18 خرداد، آخرین شبی بود که سر دخترک را روی پایش می گذاشت و در حالی که او را نوازش می کرد آرام لالایی می خواند.هنوز رانندگانی که شاهد اتوبوس شعله ور بودند افسوس می خورند چرا در خودروی خود کپسول اطفای حریق نداشتند تا شاید با آن جان یک نفر را نجات دهند. 

ساعت 22 و 49 دقیقه دوشنبه 18 شهریور امسال، برخورد دو دستگاه اتوبوس در جاده قم- تهران فاجعه ای تلخ را رقم زد. اتوبوس مسیر اصفهان – تهران در کیلومتر 30 جاده قم- تهران بعد از رستوران مهتاب لاستیک جلویش ترکید و بعد از برخورد به خودروی هیوندا و گاردیل وسط اتوبان با اتوبوس مسیر تهران –یزد برخورد کرد. در اثر شدت تصادف دو اوتوبوس شعله ور شدند. بلافاصله نیروهای امدادی و پلیس خود را به محل حادثه رساندند. با اطفای حریق مشخص شد 43 نفر از مسافران جان خود را از دست داده و 44 نفر دیگر مجروح شدند. مصدومان این حادثه به سه بیمارستان شهید بهشتی، علی ابن ابیطالب و نکویی منتقل شدند و هماهنگی لازم برای انتقال کشته‌شدگان این تصادف انجام شد.

تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران

پس از وقوع این تصادف اولین جلسه ستاد مدیریت بحران با دستور کرم‌رضا پیریایی استاندار قم در ساعت 23 دو شنبه برگزار شده و هماهنگی لازم برای مدیریت بحران این حادثه انجام شد.همچنین جلسه اضطراری مدیریت بحران استان ساعت 5 و 30 دقیقه سه شنبه 19 شهریور با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل استانداری قم برگزار شده و تصمیمات لازم اتخاذ شده است. نمایندگان استاندار قم نیز در سه بیمارستانی که مصدومان منتقل شده‌اند مستقر هستند تا امور مربوط به حادثه دیدگان را پیگیری کنند.

علت حادثه ترکیدن لاستیک

فرمانده پلیس راه با بیان اینکه ترکیدگی لاستیک و نقص در سیستم برق علت اولیه تصادف مرگبار دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران - قم بود گفت: شرکت عقاب نشان به عنوان نماینده شرکت اسکانیا به مراجع قضائی معرفی می شود. سردار محمدرضا مهماندار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت اصلی حادثه مرگبار اتوبان تهران- قم اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود پس از مجتمع توریستی مهتاب و در نقطه ای که دارای شیب زیادی به سمت تهران است به دلیل ترکیدن لاستیک جلو کنترل خود را از دست داده و پس از انحراف و برخورد با گاردریل وسط اتوبان وارد مسیر مخالف شده و با یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که به از تهران به سمت اردکان یزد در حرکت بود برخورد می کند. وی ادامه داد: به علت نقص فنی در سیستم برق اتوبوس اسکانیا هر دو خودرو دچار آتش سوزی شده و در این حادثه 44 نفر کشته و 39 نفر نیز مجروح شدند. به گفته فرمانده پلیس راه،سردار مومنی رئیس پلیس راهور به همراه تیم کارشناسی ویژه در دقایق اولیه در صحنه حادثه حاضر شدند. مهماندار با بیان اینکه این حادثه به علت نقص فنی خودروها رخ داده و شرکت عقاب نشان به عنوان نماینده اسکانیا در این رابطه به دادگاه معرفی می شود، تاکید کرد: چندی قبل اتوبوس اسکانیای دیگری در استان خوزستان با یک دستگاه کامیون برخورد و دچار آتش سوزی شد که در آن حادثه بیش از 14 مسافر جان خود را از دست دادند.

 


...
پیام های دیگران()        link        جمعه 92/6/22 - رئوف پارسا